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영어공부/한 줄 쓰기

Motivational Interviewing, Learn from Stephen Rollnick

by 오송인 2023. 4. 1.
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135. Power of Empathy and Motivational Interviewing with Stephen Rollnick – Psychologists Off the Clock

When someone has a problem, people tend to give them a advice, even if they don’t want to listen. But in many cases, this kind of support doesn’t work, especially when there isn’t a deep relationship between two people.

In a counseling or psychotherapy situation, it is also important to have a deep relationship(or rapport) before giving advice to the client. If not, the advice won’t be helpful and may even be harmful because the client is likely to resist it.

Stephen Rollnick, co-creator of Motivational Interviewing, guides us to create more space for positive change in the client’s mind.

How is this possible?

He emphasizes the autonomy that everyone has. People tend to like to make choices in their own way, so as a counselor or psychotherapist, we need to respect a client’s autonomy. Empathic listening is one way of respecting a client’s autonomy.

We can’t give a client solutions. We can only guide a client to make a better choice between his or her own options which cause the feeling of ambivalence in the client’s mind. Simply ask the client, “Why do you want to do these things?”, “What are your values and which values are more important?”, “What are your barriers to change?”. These open-ended questions help the client to find his or her own reason to change and make a better choice, if we can listen wholeheartedly our client.


누군가 문제가 있을 때 사람들은 상대방이 듣고 싶지 않더라도 조언을 해주는 경향이 있습니다. 하지만 많은 경우, 특히 두 사람 사이에 깊은 관계가 형성되어 있지 않은 경우에는 이러한 조언이 효과가 없습니다.

상담이나 심리 치료 상황에서도 내담자에게 조언을 하기 전에 깊은 관계(또는 라포)를 형성하는 것이 중요합니다. 그렇지 않으면 조언이 도움이 되지 않을 뿐만 아니라 내담자가 저항할 가능성이 높아 오히려 해가 될 수도 있습니다.

동기부여 인터뷰의 공동 창시자인 스티븐 롤닉은 고객의 마음속에 긍정적인 변화를 위한 더 많은 공간을 만들도록 안내합니다.

이것이 어떻게 가능할까요?

그는 모든 사람이 가진 자율성을 강조합니다. 사람들은 자신만의 방식으로 선택하는 것을 좋아하는 경향이 있으므로 상담사나 심리치료사로서 우리는 내담자의 자율성을 존중해야 합니다. 공감적 경청은 내담자의 자율성을 존중하는 한 가지 방법입니다.

우리는 내담자에게 해결책을 제시할 수 없습니다. 우리는 내담자의 마음에 양가감정을 유발하는 내담자 자신의 선택 중에서 더 나은 선택을 하도록 안내할 수 있을 뿐입니다. 고객에게 “왜 이런 일을 하고 싶은가?”, “당신의 가치는 무엇이며 어떤 가치가 더 중요한가?”, "변화의 장벽은 무엇인가?"라고 물어보세요. 이러한 개방형 질문은 고객의 이야기를 진심으로 경청할 수 있다면 고객이 스스로 변화해야 하는 이유를 찾고 더 나은 선택을 할 수 있도록 도와줍니다.

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