*DeepL의 도움을 받아 영작했습니다. 한글로 번역한 내용도 같이 싣습니다.
3 rules to help you build a successful business | The Way We Work, a TED series
This week I started writing my own business plan. It’s been on my mind since I quit my full-time job in 2021, but it’s a little bit abstract and there is no concrete plan. As you know, thinking about something is not an effective way to solve problem. We have to write it.
This is part of my plan. Someone who started a business plan with me gave me the template for a business plan, and I wrote it down every section. After wrote it down, I felt like it was really starting.
I was also curious about how other people started their own businesses. So I chose this TED Talks.
The speaker talks about the 3 most important things to build a successful business.
No. 1 “Get personal with your customers.” This means that every customer is not just a customer. We try to understand their deep story to connect with them.
No. 2 “Don’t be afraid to break the rules.” As a small business owners, we don’t need to copy the strategy of other big companies. It doesn’t work. Try something different in your own way. For example, the speaker promoted her business by riding a horse around town when she launched her hair care brand into a mainstream retailer.
No. 3: “Make your intuition your BFF(Best Friends Forever)”. I really agree with this opinion because when the things are changing fast, not logic or numbers but intuition will help us. She suggests a useful tip in related to this opinion. She carries a checklist to ask herself after every big meeting, such as, “Am I uneasy? Am I excited? How do they make me really feel?” It is a good tip when we are deciding some important things.
이번 주에 저는 제 사업 계획서를 쓰기 시작했습니다. 2021년에 상근직을 그만둔 이후로 계속 생각만 하고 있었는데, 조금 추상적이고 구체적인 계획이 없었어요. 아시다시피 생각만 하는 것은 문제를 해결하는 효과적인 방법이 아닙니다. 글로 써야 합니다.
이것이 제 계획의 일부입니다. 저와 함께 사업 계획을 시작한 사람이 사업 계획서 템플릿을 주었고 저는 모든 섹션을 적었습니다. 다 적고 나니 정말 시작이 된 것 같은 기분이 들었어요.
다른 사람들은 어떻게 사업을 시작했는지 궁금하기도 했어요. 그래서 이 TED 강연을 선택했습니다.
강연자는 성공적인 비즈니스를 구축하기 위해 가장 중요한 3가지에 대해 이야기합니다.
1번 “고객과 친해지세요.” 이는 모든 고객이 단순한 고객이 아니라는 뜻입니다. 고객과 소통하기 위해 그들의 깊은 이야기를 이해하려고 노력해야 합니다.
2번 “규칙을 어기는 것을 두려워하지 마세요.” 중소기업 소유주로서 우리는 다른 대기업의 전략을 모방할 필요가 없습니다. 효과가 없으니까요. 자신만의 방식으로 다른 것을 시도해 보세요. 예를 들어, 이 발표자는 헤어 케어 브랜드를 주류 소매업체에 런칭할 때 말을 타고 마을을 돌아다니며 사업을 홍보했습니다.
3번: “직관을 BFF(영원한 베스트 프렌드)로 만들어라”. 빠르게 변화하는 상황에서는 논리나 숫자가 아닌 직관이 도움이 되기 때문에 이 의견에 전적으로 동의합니다. 그녀는 이 의견과 관련하여 유용한 팁을 제안합니다. 그녀는 중요한 회의가 있을 때마다 체크리스트를 가지고 다니며 스스로에게 “나는 불안한가? 나는 흥분하고 있는가? 상대방이 내 기분을 어떻게 만드는가?” 중요한 일을 결정할 때 유용한 팁입니다.
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