The first goal of the initial clinical assessment is to assess specifically what, if any, is the impairment in functioning.
초기 임상 면담의 첫 번째 목표는, 기능 손상이 있다면 구체적으로 어떤 것인지 평가하는 것이다.
Most assessments are conducted because there is some sort of impairment in the functioning of the individual being assessed.
대부분의 평가는 수검자에게 모종의 기능 손상이 있기 때문에 시행된다.
Individuals usually come for an assessment with a presenting problem or a specific difficulty they are having.
사람들은 대개 당면한 현재 문제나 그들이 지닌 구체적 어려움과 함께 평가를 받으러 온다.
These presenting problems may be reported by the individuals themselves, or they may be defined by whoever refers the individual for the assessment, perhaps a treating clinician, a primary care physician, a teacher, or any other person who knows the individual being assessed.
당면한 현재 문제는 수검자가 스스로 보고할 수도 있고, 그를 치료 중인 임상의나 1차 진료 의사, 선생님, 혹은 수검자를 아는 다른 누군가에 의해 명확해지기도 한다.
For example, social and interpersonal functioning, emotional well-being, or behavioral problems may be affecting how well the individual can function on a day-to-day basis.
예를 들어, 사회적 및 대인관계적 기능, 정서적 안녕, 행동 문제는 수검자가 일상생활에서 얼마나 잘 기능하는지에 영향을 미친다.
While some impairments may be overtly evident, reported openly as the referral question or presenting problem, there are often more subtle impairments in functioning, more covert issues that are impeding the person’s ability to be happy, maintain stable relationships or employment, or function optimally in some way.
어떤 기능 손상은 의뢰 사유나 현재 문재로서 공개적으로 보고되며 가시적으로 명확할 수 있는 데 반해, 행복할 수 있는 능력이나 안정적인 관계 및 고용을 유지할 수 있는 능력, 혹은 어떤 방식으로든 적절히 기능하는 능력을 저해하는 보다 내현적인 문제처럼 미묘한 기능 손상이 있다.
영어공부
[번역과 오역의 사이에서] Conducting Psychological Assessment: A Guide for Practitioners (5)
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